skapa ett inkluderande varumärke

Bygg varumärke

med inkluderande kommunikation 

När budskapet inte landar

Du kan ha världens bästa idéer – men om budskapet inte landar spelar det ingen roll.
Tillgänglig och inkluderande kommunikation handlar om att skapa förutsättningar för fler att förstå, känna sig inkluderade och vilja delta.

  • 20–30 % av Sveriges befolkning har en funktionsnedsättning.

  • Över en fjärdedel har utländsk bakgrund.

När kommunikationen inte är tillgänglig missar företag stora delar av sin publik – och i förlängningen både förtroende och affär.
Jag hjälper dig att nå fram till fler, med språk, struktur och strategier som stärker både varumärket och relationen till människorna du vill nå.

skicka ett mejl

Kommunikation som stärker varumärket

Kommunikation handlar ju om vad du vill förmedla, men också hur mottagaren tolkar budskapet. Du kommunicerar ert varumärke och vad ni står för i allt du gör.

Tydlig, inkluderande och tillgänglig kommunikation skapar varumärken som känns mänskliga, moderna och trovärdiga.
Det är också en affärsstrategi. När fler kan ta till sig det du säger, ökar både engagemang, räckvidd och lönsamhet.

Jag hjälper dig att bygga strategier för kommunikation och varumärke som håller ihop helheten – från språk och tonalitet till struktur, kanalval och kultur. För när kommunikationen känns äkta och tillgänglig, blir varumärket starkare på riktigt.

Jag kombinerar erfarenhet från marknadsföring, språkvetenskap och förändringsledning med ett inkluderings- och tillgänglighetsperspektiv.
Tillsammans bygger vi kommunikation som både känns rätt och fungerar i praktiken.

Så skapar vi tydlighet och genomslag

  • Workshops och utbildningar

    med inkluderande och tillgänglig kommunikation - du får verktyg för klarspråk, bildval, tonalitet och struktur.

    En bild på Julia när hon föreläser om privilegier
  • Strategisk rådgivning

    för att bygga strategier som förenar affärsmål med tillgänglighet, WCAG och värderingar.

    Julia strandberg ler stort i relation till rådgivning
  • Copy och innehåll

    texter, kampanjer och webbinnehåll som speglar ditt syfte och stärker ditt varumärke, både internt och externt.

    Julia sitter och skriver rinkluderand texter och ler in i kamerna

Resultatet: starkare varumärke, större räckvidd

När kommunikationen är inkluderande händer något mer än att budskapet går fram.
Människor känner sig sedda, förstår vad du står för och vill vara en del av det du bygger.

Du får:

  • Ett varumärke som uppfattas som äkta, öppet och relevant

  • Strategier som stärker både intern kultur och extern kommunikation

  • Budskap som når fler och skapar förtroende

  • En webb och kommunikation som uppfyller WCAG och stärker användarupplevelsen

Tillgänglig kommunikation handlar inte om att förenkla – det handlar om att skapa möjligheter för fler att förstå och vilja vara med.

boka möte